Als ik om 11:00 uur de Pathé bioscoop binnenloop zijn er al mensen aanwezig die zich verheugen op een bioscoopbezoek. Dat had ik niet verwacht, zo vroeg op de dag. We gaan zitten in het midden van de Foyer zo kan ik de sfeer in de bioscoop goed proeven. Als ik aan Buddy vraag wat hij belangrijk vindt op het gebied van duurzaamheid geeft hij aan dat hij graag iets positiefs wil achter laten voor de mensen nu en in de toekomst. Pathé zelf heeft ook een visie op duurzaamheid: zij willen zich voorbereiden op de bioscoop van de toekomst. Daarbij hebben ze een holistische visie waarbij zowel mensen als milieuaspecten een essentiële rol spelen. Dit hebben ze vertaald in 3 belangrijke pijlers: Happy planet, happy people en happy employees.
Happy Planet
Sinds 2015 is Pathé gevestigd aan het Sphinxkwartier te Maastricht. Zij waren één van de eerste bedrijven die zich in dit nieuw te ontwikkelen gebied vestigden. Vanaf het begin was duurzaamheid belangrijk. Zo is de verlichting volledig op LED gebaseerd en maken ze gebruik van de stadsverwarming, dankzij de restwarmte van papierfabriek Sappi. Pathé is ook voorloper op het gebied van herbruikbare bekers, een proces dat de nodige uitdagingen kende, maar inmiddels volledig is geïntegreerd. Een ander voorbeeld zijn de statiegeldflessen. Deze worden ingezameld, voor wie dat wenst, in speciale donatieflessen en de opbrengst hiervan gaat volledig naar 3 goede doelen.
Happy People
Buddy geeft aan dat Pathé het erg belangrijk vindt om onderdeel uit te maken van de samenleving en de directe omgeving. Zo zijn ze betrokken bij het bewonersplatform van het Sphinxkwartier waar ze onlangs bijdroegen met entertainment op de burendag en houden ze 2 x per jaar een opschoondag waarbij het hele team in de buurt het zwerfafval ophaalt. Er is regelmatig bijzondere content in de bioscopen en op Pathé thuis met bijvoorbeeld Turkse en Bollywood films en films met thema’s als duurzame projecten, sociale rechtvaardigheid en inclusiviteit. Ook heeft Pathé de documentaire Human Forever van Teun Toebes vanaf dag 1 omarmt en hiermee een brede boodschap kunnen doorgeven over Alzheimer. Gevolg: Human Forever heeft héél veel mensen bereikt en een gouden kalf ontvangen voor beste documentaire. Nog iets waar ze zich hard voor maken: toegankelijkheid van de bioscoop voor mensen met een beperking. Zo hebben ze het bronzen certificaat: Ongehinderd bij Pathé Maastricht.
Bij Pathé zijn we er bijzonder trots op dat we op de top 10 ranking staan voor de Sustainable Development top 400 MT/Sprout.
Happy employees
Vol enthousiasme vertelt Buddy over alle activiteiten die ze organiseren voor hun medewerkers. Zo is er een sociale kalender met activiteiten als een pubquiz en feesten die de medewerkers zelf vormgeven. Naast Sinterklaas en Kerst wordt ook het Suikerfeest en Diwali, het lichtjesfeest gevierd. Al diverse jaren is er een medewerker in dienst met een afstand tot de arbeidsmarkt en ook aan de 50+ medewerkers wordt gedacht door bijvoorbeeld vitaliteitsdagen.
Er zijn nog veel meer activiteiten, te veel om op te noemen. Wat ik nog wil benoemen is een training m.b.t. gastvrijheid die de medewerkers hebben gevolgd. Uit deze training zijn allerlei leuke ideeën naar voren gekomen. Zo heeft een medewerker bedacht dat er soms gezinnen komen waarvan 1 van de kinderen de film te spannend vindt. Dit kind wordt dan opgevangen door een van de medewerkers. Hij of zij krijgt een badge waarop staat dat hij medewerker van de dag is en mag de medewerker helpen met allerlei activiteiten in de bioscoop. De kinderen vinden dit prachtig en de rest van de familie kan rustig van de film genieten.
Ik heb genoten van dit gesprek met Buddy. Als ik hem vraag hoe hij wil werken aan de bioscoop van de toekomst dan heeft hij het vooral over SAMEN DOEN. Samen met medewerkers verbeteringen doorvoeren, waarbij je alert blijft op de dingen die op je pad komen. Zaken die binnen je cirkel van invloed liggen en die het leven in de bioscoop en in Maastricht een beetje mooier maken.
website verbeteren | website optimaliseren | optimalisatie | analyse | woorank specialist | woorank expert-2 | website maken weert | website maken valkenburg | website maken urmond | website maken tongeren | website maken stein | website maken sittard | website maken roermond | website maken meerssen | website maken margraten | website maken maastricht | website maken limburg | website maken lanaken | website maken heerlen | website maken hasselt | website maken gulpen | website maken geleen | website maken elsloo | website maken eijsden | website maken cadier en keer | website maken born | website maken beek | website laten maken maastricht | website laten bouwen maastricht | webdesigner maastricht | webdesign valkenburg | webdesign sittard | webdesign meerssen | webdesign mestreech | webdesign maastricht | webdesign limburg | webdesign lanaken | webdesign heerlen | webdesign gulpen | webdesign geleen | webdesign eijsden | webdesign bureau maastricht | webdesign beek | webdesign | seo valkenburg | seo utrecht | seo specialist | seo sittard | seo rotterdam | seo meerssen | seo maastricht | seo maastricht | webdesign limburg | seo limburg | seo lanaken | seo heerlen | seo gulpen | seo geleen | seo expert | seo eindhoven | seo eijsden | seo denhaag | seo beek | seo amsterdam | portfolio webdesign en seo optimalisatie | online marketing bureau maastricht | onderhoudwebsite | nieuwe website maastricht | gratis seo rapport | gratis dashboard | google specialist | google partner maastricht | google optimalisatie maastricht | google ads | google adwords maastricht | google adwords | google adverteren | google advertenties|